28-02-2024

Nieuwe orgelcamera

Organist weer in beeld

Recent is een nieuwe orgelcamera in gebruik genomen in de kerkzaal en gekoppeld aan de nieuwe beeldinstallatie. Hierdoor is het nu weer mogelijk om livebeelden van de spelende organist te tonen via de beamers op de muur. Dit kan zowel in kerkdiensten als in concerten worden gebruikt.
De beeldkwaliteit is beter dan bij de oude camera, die niet meer bruikbaar was in combinatie met de eerder vernieuwde beeldinstallatie.
Ook is door toevoeging van een gordijn in het koor van de kerk het beeld van de beamer daar verder verbeterd.
Wij zijn blij dat dit door de Oude Kerk Gemeente is gerealiseerd, mogelijk gemaakt door een gulle gift die zij speciaal hiervoor hebben ontvangen.