Het huren van de Oude Kerk

De Oude Kerk is een historisch Rijksmonument met een schitterend interieur en een uitstekende akoestiek. Dat is de reden dat ons kerkgebouw zich uitstekend leent voor concerten en bijeenkomsten, exposities, huwelijks- en uitvaartdiensten.

Naast het grote Lohman orgel (eveneens een Rijksmonument) beschikt de Oude Kerk over een Breetvelt koororgel en een Yamaha concertvleugel. Het koororgel en de concertvleugel zijn eigendom van Stichting Oude Kerk Zoetermeer. De instrumenten zijn beschikbaar voor verhuur.
Ook het klavecimbel van musicus Ronald de Jong kan worden gehuurd, evenals een orgelkeyboard dat geschikt is voor repetities.

De kerkzaal kan ook prima in combinatie met de foyer van De Herberg worden gehuurd.
Wij overleggen graag of en hoe wij aan uw wensen kunnen voldoen.

De opbrengsten van de verhuur worden gebruikt voor de instandhouding van het monumentale kerkgebouw en zijn aanbouw.

Kerkzaal

images/kerkzaal met tafels.jpg

• De kerk beschikt over 298 zitplaatsen (230 stoelen + 68 bankplaatsen).
    Zie de Kerkplattegrond
  • 55 extra stoelen kunnen worden bijgezet, eventueel zijn er ook nog extra klapstoelen aanwezig.
  • In concertopstelling gaan we uit van maximaal 250 bezoekersplaatsen.
    Zie de Concertopstelling
  • Eventueel (inclusief luisterplaatsen) zijn in concertopstelling maximaal circa 200 publieksplekken met zicht op het koor/orkest en circa 100 luisterplekken mogelijk.

Faciliteiten

• Monumentaal Lohman orgel uit 1838
  • Verrijdbaar Breetvelt koororgel
  • Yamaha C7 vleugel
  • Klavecimbel
  • Viscount Cantorum VI orgelkeyboard
  • Audio- en projectiemogelijkheden
  • Loopmicrofoon, clipmicrofoon
  • Mobiele buitenborden voor aankondigingen, met speciaal krijt te beschrijven
  • De kerk beschikt in aanbouw De Herberg over faciliteiten voor het schenken van koffie, thee en andere dranken
  • Cateringmogelijkheden via onze gebouwenbeheerder
  • Via De Herberg is het gebouw volledig toegankelijk voor mindervaliden
    (inclusief MIVA toilet)

Consistorieruimte boven

images/consistorie.jpg

Unieke historische vergaderruimte in het Rijksmonument, geschikt voor kleine vergaderingen met maximaal 10 personen.

Faciliteiten

• Bereikbaar via een wenteltrap
  • De kerk beschikt over faciliteiten voor het schenken van koffie, thee en andere dranken.

Wilt u verdere informatie aanvragen over de mogelijkheden en voorwaarden van huren van de Oude Kerk?

Vul  hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Contactpersoon voor rouw- en trouwdiensten is Gerrit Koster, via telefoonnummer: 06-13711370

Voor andere activiteiten: onze gebouwenbeheerder Adriaan Bil, via telefoonnummer: 06-19632495

Aanvraagformulier

Ochtend
Middag
Avond
Anders (onderstaand toelichten a.u.b.)