Gastenboek

John - 23 maart 2024
De lunchconcerten zijn weergaloos. Wat Dammis (alias de Grijze Condor) zegt over Joop la Grouw vond ik heelontroerend. Ik heb wel even een traantje weggepinkt.
Dammis de Geus - 8 maart 2024
Ronald de Jong heeft bij het begin van het lunchconcert op 28 februari Joop la Grouw herdacht die op 13 februari plotseling in zijn woning aan de Willemstraat is overleden. Hij is 84 jaar geworden en was vanaf de oprichting van de lunchconcerten altijd in de Oude Kerk aanwezig om van klassieke muziek te genieten. We missen Joop als prominente gast erg en wensen zijn nabestaanden veel sterkte. Een delegatie van de stichting was aanwezig op de uitvaart in Zoetermeer die ook in het teken stond van de klassieke muziek met werken van J.S. Bach, F. Schubert en het chanson Au Revoir van Gilbert Becaud.
Peter van Dalen - 11 januari 2023
Regelmatig kom ik met de fiets vanuit Rotterdam naar de lunchconcerten. Wat een prachtige gevarieerde concert en! Mijn grootste interesse ligt bij het Lohman orgel dat door Ronald de Jong zeer goed wordt bespeeld. Ronald de Jong verdient overigens een groot compliment voor het jarenlang organiseren van de lunchpauzeconcerten, samen met anderen.
Bas van Wieringen - 6 juni 2022
In de reactie van Pim Meersman kan ik mij helemaal vinden met aanvulling van mij dat ik door dit concert geraakt was. Zeer aan te bevelen voor herhaling en ik geniet nog na van de CD die ik gekocht heb.
Pim Meerman - 1 juni 2022
Op 1 juni was er een bijzonder (en) boeiend concert van Iddo van der Giessen (oud-leerling van Ronald de Jong) op orgels, en Joram van Ketel op trombone, een vrijwel ongehoorde, maar heel welluidende combinatie. Het programma was afwisselend: van Bach (een op trombone indrukwekkend geblazen ontroerende sarabande) tot en met Mutations (in 2022 voor orgel en trombone speciaal gecomponeerd door Laurenskerk-organist Hayo Boerema). Beide musici wisselden elkaar af in solo- en duospel, maar ook letterlijk door van plaats in de kerk te verwisselen: zo speelde Iddo beneden op het Breetvelt orgel en boven op het Lohman orgel, terwijl Joram zowel boven speelde, als ook in het koor. Dit alles leverde een spectaculair ruimtelijk geluid op. Iddo excelleerde in een tintelende Toccata, beiden improviseerden op een pinksterlied en tot slot klonk er een jeugdwerk van Gustav Holst, dat (onterecht) bijna 100 jaar vergeten was, en in 1995 is teruggevonden. Al met al een ongehoord goed concert, dat u niet had mogen missen !
Peter van Loon - 3 maart 2022
Wat een geweldig optreden van Duo Fleurette.
Herberg Oude Kerk - 11 februari 2022
In dit gastenboek kunt u uw reacties op onze concerten en activiteiten plaatsen.

Schrijf een nieuw bericht