09-03-2024

Geurt van Lagen

Nieuwe cantor-organist Oude Kerk Zoetermeer

Geurt van Lagen is sinds 1 februari 2024 de nieuwe cantor-organist van de Oude Kerk Zoetermeer.
Hij is de opvolger van Ronald de Jong, die deze functie van 1991 tot 2023 heeft ingevuld.

Geurt van Lagen (2001) studeert orgel bij Jos van der Kooy aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en Kerkmuziek aan het Codarts Conservatorium in Rotterdam. Verder volgde hij lessen en masterclasses bij onder anderen Hayo Boerema, Pieter Dirksen, Olivier Latry en Daan Manneke.
Als kerkorganist was hij eerder actief in Benthuizen en als vervanger in verschillende protestantse gemeenten.

Op 9 maart 2024 gaf Geurt van Lagen zijn Presentatieconcert in Zoetermeer, waarvan hier de video-opname is terug te zien.

Geurt zal ook regelmatig gaan spelen in onze serie Lunchpauzeconcerten, die wekelijks op woensdag worden georganiseerd, zie voor de data onze Concertagenda.

Ronald de Jong zal overigens ook in de Lunchpauzeconcerten blijven spelen en is actief als muzikaal adviseur van ons bestuur en presentator van onze concerten.

Foto: Jan Nieuwstad