01-01-1970

15 jaar Stichting Concerten Oude Kerk Zoetermeer (2004 - 2019)

Soepkomcert op zaterdag 18 april 2020!

Op 22 november 2019 jongstleden was het precies 15 jaar geleden dat Stichting Concerten Oude Kerk Zoetermeer (de voorloper van Stichting Oude Kerk Zoetermeer)  officiëel werd opgericht, met destijds bestuursvoorzitter Lukas Romein en muzikaal adviseur Ronald de Jong als belangrijke initiatiefnemers.

De stichting begon in 2004 op kleine schaal met het organiseren van concerten met klassieke muziek door professionele musici in de sfeervolle Oude Kerk in Zoetermeer, een spannend begin.

In de loop der jaren zagen we de bezoekersaantallen steeds verder toenemen, een teken dat de concerten meer en meer gewaardeerd werden, en het publiek werd (en wordt) aangesproken door het gevarieerde repertoire en het hoge niveau van de vele musici die we mochten verwelkomen. Dit groeiproces zet zich ook dit jaar verder voort.

In alle bescheidenheid mogen we zeggen dat met name de wekelijkse goedbezochte Lunchpauzeconcerten zijn uitgegroeid tot een bekende en geliefde culturele activiteit in Zoetermeer, wat veel voldoening en trots geeft bij alle betrokkenen.

Wij willen alle musici die tot dusver in onze concerten speelden heel hartelijk danken voor hun professionele inzet.

Dank aan al het publiek dat we mochten ontvangen, uw enthousiasme zorgt er mede voor dat de musici graag in de Zoetermeerse Oude Kerk komen spelen. Uw aandacht en ondersteuning zijn onmisbaar voor onze concerten!

Ook een speciaal woord van dank aan onze trouwe sponsoren, donateurs en vrijwilligers, die onze activiteiten mogelijk maken.

Op zaterdag 18 april 2020 wordt via een Soepkomcert (LINK naar bladzijde van dit concert) speciale aandacht geven aan ons lustrum.

Wij kijken met plezier vooruit naar de komende periode waarin in maart De Herberg, de nieuwbouw aan de Oude Kerk, beschikbaar zal komen en ons nieuwe mogelijkheden gaat bieden voor het organiseren van activiteiten!