03-06-2020

Hervatting Concerten!

vanaf juni en juli 2020

Met genoegen kunnen wij u meedelen dat wij onze concerten in de Oude Kerk in Zoetermeer gaan hervatten!
Na het succesvolle Lunchpauzeconcert van 11 maart jongstleden konden gedurende elf weken helaas geen nieuwe concerten plaatsvinden, vanwege de overheidsmaatregelen rondom het coronavirus.

Orgelconcerten in juni 2020

Nu per 1 juni 2020 de overheidsmaatregelen worden verruimd, kunnen wij weer tot 30 bezoekers in de kerkzaal gaan ontvangen, met inachtneming van een aantal voorwaarden.

Om onze activiteiten gefaseerd op te starten, zullen we in juni beginnen met twee Orgelconcerten op de zaterdagmiddag:

zaterdagmiddag 13 juni 2020: Orgelconcert door Ronald de Jong

zaterdagmiddag 27 juni 2020: Orgelconcert door Ronald de Jong

Beide concerten zullen plaatsvinden van 15:00 tot 16:00 uur in de Oude Kerk in Zoetermeer, waarbij u weer kunt genieten van de prachtige klank van het monumentale Lohmanorgel uit 1838, met plezier bespeeld door zijn vaste organist.

Carillonconcert in juni 2020

Op zaterdag 13 juni 2020 van 12:00-13:00 uur zal beiaardier Gijsbert Kok een concert geven op het carillon in de toren van de Oude Kerk te Zoetermeer.
Dit concert staat in het teken van 250 jaar Beethoven en is in de buitenlucht te beluisteren.

Lunchpauzeconcerten in juli 2020

Vanaf 1 juli 2020 wordt het weer mogelijk om tot 65 bezoekers bij een concert te ontvangen, vanwege de beschikbare ruimte in de kerkzaal.

In de maand juli hebben wij voor u drie Lunchpauzeconcerten geprogrammeerd:

woensdag 1 juli 2020     Erwin Weerstra (vleugel) & Matteo Costanzi (hobo)

woensdag 8 juli 2020    Fernando Cordas (gitaar)

woensdag 15 juli 2020  Dante Jongerius (blokfluit), Zohra Jongerius (viool)
                                           & Ronald de Jong (orgel & klavecimbel)

De Lunchpauzeconcerten vinden plaats van 12:45 tot 13:15 uur.
Het extra lange concert op 15 juli duurt tot 13:30 uur.

Om wachtrijen te voorkomen zal de deur van de kerk al om 12:15 uur opengaan.

Bijzondere maatregelen en voorwaarden bij onze concerten in de Oude Kerk

Bij al onze concerten in de kerkzaal sluiten wij aan op de bijzondere maatregelen en voorwaarden die door de overheid zijn aangegeven:

- Vooraf reserveren voor het bezoeken van een concert is verplicht, vanwege het maximum aantal bezoekers.
   U kunt dit eenvoudig en uitsluitend doen via deze website door onder de gegevens van het
   betreffende concert de knop [Reserveren] te kiezen en vervolgens het digitale formulier in te
   vullen.
   Hierna krijgt u een bevestiging per email.

- Er geldt een maximum aantal bezoekers, vol is vol.

- Bij de entree wordt gevraagd of u of uw huisgenoten verkoudheids- of griepklachten hebben.
   Indien dit het geval is, mag u de zaal namelijk niet binnengaan.

- Houdt u alstublieft minimaal 1,5 meter afstand van anderen, binnen en buiten de kerkzaal
   (dit geldt niet voor huisgenoten onderling).
   De entree en de kerkzaal zijn aangepast en voorzien van de benodige beschermingsmaatregelen.

- Bij de concerten kunnen nog geen koffie en thee worden aangeboden.

- Bij de entree en in de kerkzaal zijn vrijwilligers aanwezig voor hulp en het beantwoorden van uw
   vragen.

Voor verdere details van de concerten, zie onze Concertagenda

Wij hopen u binnenkort weer te mogen ontmoeten bij onze concerten.
De musici en de concertorganisatie van Herberg Oude Kerk Zoetermeer zijn blij om deze concerten weer aan u te kunnen aanbieden.

Heel hartelijk welkom bij onze concerten!