21-06-2023     12:45 - 13:15 uur

Annemieke IJzerman (harp) & Michiel Holtrop (altviool)

Annemieke IJzerman (harp) studeerde aan de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht, waar zij na het doorlopen van de Jong Talentklas en de vakopleiding het diploma Bachelor of Music met onderscheiding behaalde. Ze vervolgde haar masteropleiding aan het CNSM in Lyon (FR) en won diverse prijzen. Annemieke is regelmatig te horen op verschillende podia waar ze  soloconcerten geeft en in ensembles speelt zoals Duo23, Hout&Snaren, het Utrechts Harp Trio en het DoelenEnsemble in verschillende instrumentale combinaties. Daarnaast werkt ze graag mee in cross-over producties met toneel, dans en spoken word en speelt ze als freelancer in vele orkesten, onder andere het Nederlands Philharmonisch Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest en de Philharmonie van Luxemburg. De passie voor de harp geeft ze enthousiast door in lessen op de Keltische harp en pedaalharp in Amersfoort en Utrecht.

Michiel Holtrop (altviool) studeerde aan het Utrechts Conservatorium en het Sweelinck Conservatorium Amsterdam. Hij won op het festival van Entrecasteaux de eerste prijs voor kamermuziek. Naast zijn aanstelling bij het Nederlands Philharmonisch Orkest, speelt hij concerten met de Utrecht Camerata, het Benjamin Franklin Trio en andere ensembles. Michiel speelt graag concerten voor ouderen en kinderen, personen in de psychiatrie en voor andere bijzondere doelgroepen en is de bedenker en artistiek leider van de Appeltaartconcertseries.

Félix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847):
Auf Flügeln des Gesanges

Max Bruch (1838-1920):