07-12-2022     12:45 - 13:15 uur

Aarnoud de Groen (orgel)

GEWIJZIGD PROGRAMMA

Aarnoud de Groen (Den Haag, 1971) ontving op 9-jarige leeftijd van Jan van Westenbrugge zijn eerste orgellessen. Op 12-jarige leeftijd werd hij benoemd tot kerkorganist in Rijswijk (ZH). Zijn debuut als concertorganist in 1984 bestond uit een serie concerten op het orgel van de Dorpskerk te Pijnacker.
In 1985 werd hij toegelaten tot de gecombineerde opleiding school en muziek aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Aan dit instituut heeft hij bij Rienk Jiskoot zijn beroepsopleiding gevolgd. Aansluitend was Ben van Oosten zijn docent.
Hij werd in 1990 benoemd als organist van de Julianakerk in Den Haag. Toen deze kerk in 1997 aan de eredienst werd onttrokken verhuisde hij samen met het orgel naar de Haagse Bethlehemkerk.
Aarnoud is de vaste begeleider van twee koren: het Christelijk Residentie Mannenkoor en de Westlandse Koorvereniging Musica.

Nikolaus Bruhns (1665-1697):
- Preludium in e-Moll
- Nun komm, der Heiden Heiland

Johann Sebastian Bach (1685-1750):
Nun komm, der Heiden Heiland (BWV 659)

Aarnoud de Groen (1971):
Improvisatie over "Kom tot ons, de wereld wacht"