23-11-2022     12:45 - 13:45 uur

Festival Klassiek Zoetermeer: Wouter Harbers (vleugel), Sophie van Dijk (harp) & Ronald de Jong (orgel)

Dit Lunchpauzeconcert maakt deel uit van het Festival Klassiek Zoetermeer en zal daarom 60 minuten duren.

Pianist Wouter Harbers (36) werd op Radio 4 "Een nieuwe ster aan het pianofirmament" genoemd. Hij debuteerde in 2019 in Het Concertgebouw in een uitverkochte Kleine Zaal. Hij volgde masterclasses bij Wibi Soerjadi en in Oxford, waarvoor hij uit een internationale groep pianisten geselecteerd werd. Ook bracht Wouter vijf albums uit en is hij actief als dirigent. In de zomer van 2020 ging zijn grootste droom in vervulling: hij nam een soloalbum op in de Grote Zaal van Het Concertgebouw: "Een magische ervaring".
Voor veel muziekliefhebbers uit Zoetermeer is Wouter een bekende: hij is regelmatig te gast in de serie Lunchpauzeconcerten in de Oude Kerk.

Sophie van Dijk studeerde aan het Utrechts Conservatorium en nam deel aan verschillende concoursen, zoals het Prinses Christina Concours. Zij volgde masterclasses bij onder andere Gwyneth Wentink.
Sophie geeft regelmatig concerten door het hele land, zowel solo als met haar harp/fluit-duo Sophie-Louise. Zij is ook lid van het Ebony Ensemble uit Zoetermeer. Ook Sophie speelde al meerdere keren in onze Oude Kerk, met grote waardering van het publiek.

De bekende en veelzijdige Zoetermeerder Ronald de Jong studeerde orgel aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en aan het Instituut voor Kerkmuziek in Utrecht, waar hij met hoge cijfers zijn diploma's ontving.
Hij is actief als cantor-organist van de Oude Kerk, koordirigent, concertorganist, componist, beeldend kunstenaar en docent voor orgel, klavecimbel en piano.
Ronald is bovendien muzikaal adviseur van onze stichting.

Wouter Harbers (vleugel):

Antonio Vivaldi (1668-1741):
Winter  (piano arrangement: Justin Bird)

Sophie van Dijk (harp):

Albert Zabel (1834-1910):
Marguerite douloureuse au rouet, Op. 26

Marcel Grandjany (1891-1975):
Petite Suite Classique pour Harpe:
- Joyful overture (In the style of Purcell)
- Gigue (Remembrance of Kuhnau)
- Gavotte (Reverence to Lully)
- Siciliana (Aeolian mode)