06-11-2021     12:00 - 13:00 uur

Carillonconcert

Frans programma

Franse chansons (o.a. Edith Piaf, Charles Trenet), klavecimbelwerken van  François Couperin, operamuziek van Charles Gounod, pianowerken van Erik Satie en nieuwe carilloncomposities in impressionistische stijl van de Franse componist Luc Le Provost (1959).

Uitvoerende

Gijsbert Kok studeerde orgel, kerkmuziek, improvisatie en muziektheorie aan de conservatoria van Den Haag, Tilburg en Rotterdam en beiaard aan de Nederlandse Beiaardschool in Amersfoort.
Hij is stadsbeiaardier van Den Haag en Scheveningen en vaste bespeler van de carillons van Voorschoten en Zoetermeer.
Daarnaast is hij organist van de Abdijkerk in Den Haag-Loosduinen en de American Protestant Church in Den Haag.
Hij is docent muziektheoretische vakken aan het Rotterdams Conservatorium (Codarts) en heeft een concertpraktijk als beiaardier, organist en begeleider.

Dit concert kan buiten worden beluisterd in de Dorpsstraat of in het nabijgelegen Wilhelminapark.